Inapoi/GoBackInapoi La pagina anterioara

www.homecont.ro 

Vezi aici documentatia programului versiunea 2003.

La ce foloseste Bilant 1.1?

Acest program poate fi folosit astfel:

1. Beneficiarul nr.1.: FIRMELE private.  Ele pot folosi app. la realizarea BILANTULUI contabil cod formular 10 si 20 (Bilant si cont de profit si pierdere) ce se depune anual sau la 6 luni la registratura ANAF (Ministerul Finantelor). Principalii beneficiari pot fi firmele mari (multinationale si nu numai) care au implementat un program ERP romanesc (Charisma, SIVECO, EMSYS, SOCRATE, CROS s.a) unul european (cum ar fi SAP) sau unul anglo-saxon (QAD-MFG/PRO, Oracle app., Navision Attain sau Axapta, BAAN -Infor). Acest lucru se realizeaza prin extragerea datelor contabile din baza de date a aplicatiei ERP (tranzactii sau solduri/rulaje) si prelucrarea lor in aplicatia Bilant 1.1.

Rezultatele pot arata asa: Bilant cod 10 sau Cont de profit si pierdere -cod 20

2. Beneficiarul nr.2.: Entitati bugetare sau firme private: La agregarea formularelor prelucrate intr-o entitate economica (de obicei un ordonator de credit bugetar) prin completarea formularelor on-line de catre  unitatile subordonate si agregarea lor in timp real la sediul ordonatorului principal.

Pe scurt: Bilant 1.1 este un program software de tip client-server si cu tranzactii distribuite off-line simultan care permite:

  • generarea unor formulare financiare ad-hoc de catre o unitate master;
  • distribuirea formularelor catre unitati slave;
  • primirea formularelor completate de la unitatile slave;
  • agregarea, consultarea si listarea acesora de catre unitatea master.

Unitatea master poate fi o unitate cu distributie teritoriala cum ar fi:

  • primarie ordonatoare de credite (consiliu judetean)
  • minister
  • banca
  • societate de asigurari
  • dealer auto cu sucursale judetene
  • unitate comerciala cu puncte de lucru în teritoriu
  • institutie de sondare a opiniei publice sau de analiza statistica pe diverse esantioane sau domenii care doreste agregarea unui numar finit de formulare completate

Verticala de afaceri pe care poate functiona programul poate fi ca exemplu compusa dintr-un flux vertical de informatii prelucrate informatic prin care un ordonator de credite primar transmite spre completare ordonatorilor subordonati un set de formulare. Este o piramida clasica cu un singur vîrf si mai multe etaje spre baza (2 de obicei). Programul poate fi instalat fara modificari si "artificii" si la Primaria din Bolintin si la Ministerul "X" si la Gradinita din Voluntari sau la Unitatea Militara "xyz".

Bilant 1.1  – descriere functionala
Care este întrebarea de baza la care încearca sa raspunda programul ?

Dvs. sunteti o unitate mare raspândita teritorial. Doriti ca astazi (pâna) diseara fiecare din cele 40 de puncte de lucru judetene sa raporteze ceva pe un formular care ar avea 5-6 rânduri de tip caracter (nume, prenume, sex, meserie, magazie, birou, numar auto etc...) si 5-6 rânduri valorice (vânzarea zilei, încasarile din palm, numarul de clienti pe punct de lucru care au reânoit contractul, ore lucrate peste program etc...). Daca în loc de 40 de puncte de lucru ar trebui ca formularele sa fie completate de cei 1200 de angajati raspânditi teritorial atunci problema se complica putin si s-ar putea ca datele completate sa fie redundante fiindca le-ati completat în WORD sau EXCEL iar sumele valorice sa fie agregate greu si incosistent iar rezultatul final sa îl obtineti peste o saptâmina....

Am putea sa facem altfel si mai repede?

  • raspunsul ar fi da daca am putea sa concepem rapid un site de web cu o baza de date cu câteva tabele/câmpuri care sa fie accesat de utilizatorii din teritoriu. Apoi vom extrage datele din tabele s.a.m.d. Ar fi ideal, numai ca acest lucru dureaza si programul WEB poate fi folosit doar pentru aceasta activitate aparuta ad-hoc....Daca mâine doresc un alt formular cu alte caracteristici o iau de la capat.
Cui se adreseaza aplicatia?

Programul poate fi instalat la un ordonator de credite primar, secundar sau tertiar a carui activitate principala consta în alocarea de fonduri bugetare pentru un grup de ordonatori de credite subordonati. Daca un minister sau primarie este ordonator de credite el poate defini un set de formulare pentru toate unitatile subordonate din teritoriu si le transmite acestora pe cale electronica sau pe discheta. Unitatile preiau pe discheta sau de pe internet pachetul (fisierele goale) le deschid cu ajutorul programului Bilant1.1, le completeaza, le verifica , le listeaza pt. uz intern si le trimit înapoi ministerului. În câteva secunde dupa primire, ministerul are toate datele completate cu toate formularele ale tuturor unitatilor subordonate.

Un alt exemplu din domeniul firmelor particulare: Poate fi folosit la fel de bine si de o firma mare (Hidroelectrica, Termoelectrica, Romgaz, SNP) al carei sediu central agrega datele filialelor sau sucursalelor raspândite în toate judetele tarii. Filialele completeaza un set de formulare predefinit si le transmit spre agregare sediului central.

Cum functioneaza aplicatia?

Acest program software permite:

  1. definirea ad-hoc a unui set de formulare matrita de catre o unitate master; 
  2. multiplicarea formularelor matrita-goale pentru un numar de "n" entitati (subunitati slave); 
  3. trimiterea formularelor spre completare catre un grup de entitati subordonate (slave);
  4. Dupa completare, unitatile subordonate (slave) înapoiaza setul de formulare completate catre master. - Master = unitate centrala care are nevoie sa agrege (sa adune) la sediul sau un numar mare de formulare diferite completate de un numar mare de persoane în locuri raspândite teritorial (oras, judet, regiune). - Slave = unitate subordonata lui master care are un numar de identificare unic (ID) si care primeste spre prelucrare de la master un set de formulare.
  5. Fiecare unitate slave poate avea un numar de unitati slave subordonate devenind master pentru acestea.

Cum se manipuleaza formularele ?

 

Un administrator de aplicatie genereaza împreuna cu colectivul (key-persons) în a carei responsabilitate se afla lucrarea, setul de formulare dorit.

  • Se verifica pe "local" formularele.
  • Se trimite spre prelucrare cu ajutorul mailului sau dischetei setul de formulare "goale" catre unitati.
  • Unitatile încarca pe "localul" lor setul de formulare "goale", completeaza formularele cu datele proprii, le listeaza pentru uz propriu si verificare.
  • Dupa verificare le retransmit în sus catre unitatea master centrala care va agrega datele.
Detalii tehnice functionale
  1. Permite definirea cu foarte mare usurinta a unor formulare de tip Bilant, Buget de Venituri+Chelt., Cont de profit si pierdere, Anexa 14, Balante, Decont de TVA sau orice altceva va trece prin cap din punct de vedere al formularisticii financiare de sinteza (si nu numai). - Fiecare formular are: - Un antet /header în care stabilim: numele formularului, titlul, starea coloanelor activa/inactiva, apartenenta la un grup; - un numar de linii (rânduri) pe care le definiti dupa necesitatile dvs.; - 3 coloane descriptive; - un numar de 8 coloane valorice; - În varianta actuala formularul poate avea un numar nelimitat de rînduri (100-200 optim) si maxim 8 coloane valorice; - Semnaturi. Fiecare formular poate avea 1 la 4 semnaturi pe ultima pagina; - Fiecare celula din formular are o formula proprie (precum are celula din EXCEL) care poate fi: suma, înmultire, împartire sau orice alta formula matematica continând valorile unor coloane din lateral sau a unor rânduri de jos sau de deasupra. Pentru scrierea formulei din fiecare celula se foloseste o sintaxa simpla (English like); - Fiecare linie are un ID propriu pentru identificarea în cadrul formularului; 
  2. Fiecare unitate/subunitate pentru care generam formulare are un ID/cod unic (codul fiscal pentru firme sau CNP pentru persoane) 
  3. Vizualizarea datelor se poate face filtrat pe tipuri de unitati (SRL, SNC,SA), pe unitati administrative (judete, pe orase, pe sectoare,) pe tip de subordonati ( pe spitale, policlinici, farmacii, scoli, licee, gradinite) sau pe orice alt criteriu se stabileste prin regulile initiale. 
  4. Datele manipulate, prelucrate si depozitate în dbf-uri pot fi exportate direct în Excel si Word. 
  5. Lucreaza off-line cu subunitati aflate la distanta care nu au comunicatii. 
  6. Lucreaza on-line cu subunitati care "se vad" în retea; 
  7. Transmite si primeste date de la subunitati;

Rapoartele pot fi obtinute la alegere in unul din formatele clasice: la imprimanta, in ecran, in EXCEL sau in alt formate - DBF,PDF, TXT, HTML.

Programul se instaleaza pe un server la sediul central al unitatii master unde se centralizeaza datele de la mai multe entitati subordonate (slave). (Programul poate fi instalat pe aceiasi masina în mai multe directoare/foldere având functii diferite.) Acelasi program (4,7Mo/zip) se distribuie tuturor unitatilor subordonate împreuna cu documentatia pe CD-rom sau se descarca de pe internet. Upgrade-ul la acest program nu depaseste 300K/zip !

Vezi aici documentatia programului versiunea 2003.

HC2010) - Pentru orice detalii privind programul Bilant 1.1 va rugam sa contactati firma HOMECONT SRL la mailul de mai jos

Inapoi/GoBackInapoi La pagina anterioara 

13.59.136.170 * ec2-13-59-136-170.us-east-2.compute.amazonaws.com * 2024-05-01 21:15:23 * Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; - OK - ***