Oferta generala de produse si servicii 
Ce trebuie sa stiti cind alegeti un ERP (Functionalitate MRP, FIFO, Contabilitate)
ERP de vanzare ! Aici poti cumpara un ERP second-hand la pret de unul nou. Vino acum! E pentru tine. Te asteapta...
Citeste si despre programul de postcalcul si purtatori de cost
Documentatie postcalcul pentru modelul economic al firmelor de prestari de SERVICII (ver. PDF) Descriere generalara a aplicatiei de postcalcul in limba engleza - scop, detalii tehnice functionale, modele implementate (ver. PDF)
Intrastat 2017 - program pentru obtinerea Declaratiei intrastat XML fara erori
Citeste si despre cizmaria informatica aici
Cu cotu pe tastatura sau cizmaria informatica 4. Cum sa nu faci aplicatii economice tampite pt. a nu fi injurat de utilizatori

Vacanta: Drumul spre Turcia prin Bulgaria: Razgrad-Targoviste-Omurtag-Kotel-Yambol-Hamzabeyli- Edirne-Havsa-Ecebat-Küçükkuyu-Izmir-Selkuk

CATEVA EXCEPTII SI COMENTARII LA DECLARATIA 394

ÎNCEPAND CU 01.11.2016


Noutati:
(1) Comentariu: Despre data contabila versus data facturii (data document)
(2) Factura electronica conform art.319 Cod Fiscal 2017
(3) Vezi si norme de aplicare pentru Factura electronica conform art.319 Cod Fiscal 2017

Pe 07.12.2016 Mfinante a scos un nou ghid pentru completarea declaratiei 394. Primul ghid a fost scos pe 04.11.2016.

Ghid 2 (D394 reloaded) aici: ________
Incepand cu declaratia lunii ianuarie 2017 (01.01.2017) suntem obligati ca in declaratia 394 sa cuprindem in sectiunea de detaliu (tip partener = 2) toate facturile emise catre persoane fizice.
Incepand cu 31.01.2017 pe saitul mfinante gasim cinci (5) declaratii active dintre care trei(3) acopera ultimul an:
1. Declaratia veche valabila pina la 01.07.2016;
2. Declaratia veche valabila pentru perioadala 01.07.2016 - 31.12.2016;
3. Declaratia noua curenta valabila dupa 01.01.2017;

Vezi ultimile 3 declaratii 394 aici: ________

  oferit de: curs bnr azi

Observatie generala dupa ianuarie 2017 - cum încarcam ? Cu DUKE integrator sau cu versiunea PDF inteligent?

1. Plaje si numere facturi:

1.1 Din ghidul ANAF:
1.2 Interpretari autor sau alte surse:
2. Facturi STORNO / anulate: 2.1 Extras din Ghidul de la Mfinante din 04.11.2016:
2.2 Interpretare facturi stornate:
2.3 Facturi storno/anulate - Interpretare extinsa facuta de autorul materialului:
1. Facturi anulate:
2. Facturi storno:
3. Facturi emise catre persoane fizice 3.1 Extras din Ghidul de la Mfinante din 04.11.2016:
3.2 Interpretare extinsa facuta de autorul materialului:
Facturi emise catre persoane fizice:
4. Ce se declara de la 01.01.2017 ( dar nu se declara in oct-dec 2016) 4.1 Ce completam in plus de la 01.10.2016: Sectiunea noua de detaliu TIP partener = 2, Literele L si N;
4.2 Exemplu: Sectiunea de detaliu 2 - Literele L si N (2.Persoane neinregistrate in scopuri de TVA)
5. Erori si buguri la Declaratia D394 format PDF (soft A) si var. DUKE (soft J)
F: op1 (152)
eroare: Eroare fatala de parsare: 'org.xml.sax.SAXParseException: Invalid byte 2 of 2-byte UTF-8 sequence.'



Observatie generala: noimebrie 2016 si din 01.01.2017 – cum încarcam ? cu DUKE integrator sau cu versiunea PDF inteligent ?

Daca pâna în octombrie 2016 firmele mici/medii care aveau câteva sute de clienti si furnizori puteau sa manipuleze usor datele declaratiei 394 prin intermediul PDF-ului inteliget descarcat de pe saitul ANAF deoarece nu depaseau 1000 de inregistrari în sectiunea de detaliu, din noiembrie 2016 problema se complica.

De ce?

Versiunea format PDF inteligent de pe saitul ANAF numita si soft A permite editarea în mod rezonabil a unei declaratii cu cu 2000 de pozitii în sectiunea de detaliu. Asta daca ai un PC i3-3220 sau mai mare. Odata cu obligativitatea introducerii facturilor storno, anulate precum si a tuturor facturilor emise inclusiv a facturilor catre persoanele fizice (în sectiunea de detaliu TIP partener = 2) începând cu 01.01.2017 problema se complica. Din acest moment versiunea PDF nu mai poate fi folosita decât de firmele mici si nicidecum de firmele medii/mari. Versiune PDF nu mai poate fi folosita deoarece sectiunile de detaliu se vor mari foarte mult ajungând la mii de linii:

Din acest moment esti obligat sa folosesti versiunea cu Duke Integrator (soft J) care este o "cutie neagra" needitabila în care trebuie sa importi prin intermediul unui fisier XML sectiunile declaratiei 394. Ca sa pui toate sectiunile noi privind persoanele fizice, recapitulatiile pentru bonuri fiscale emise prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF), taxare inversa sau tva la încasare - efortul este imens si trebuie sa ai niste baieti la IT (informticieni) cu cultura informatica si economica buna si foarte rabdatori. La asta se adauga ritmul în care Mfinante schimba haotic uneori zilnic formatul XML al fisierelor de import în DUKE soft J sau PDF soft A - între 5 si 28 august 2016 formatul XML a fost schimbat succesiv de 12 ori. Ce poate face informaticianul dvs. în acest caz?

Declaratia 394 în format PDF inteligent - soft A si Duke Integrator - soft J se pot descarca de pe saitul ANAF de aici: _https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/394.html

1. Plaje si numere facturi:

(din GHID DE COMPLETARE A DECLARAȚIEI INFORMATIVE 394 – format PDF emis de ANAF 04.11.2016 03:04:22)

1.1 Din ghidul ANAF:

2.1. contribuabilii vor completa plaja de facturi alocate prin decizie internă scrisă conform prevederilor legale în vigoare privind documentele financiar-contabile; se exclud facturile alocate pentru operațiunile intracomunitare cu bunuri și servicii, import/export de bunuri și operațiuni neimpozabile în România;

 PRECIZARE:

 Plaja de facturi înscrisă la pct. 2.1 este cea alocată prin decizie, conform prevederilor OMFP nr. 2634/2015 unde, în funcție de modul în care a fost alocată, se poate menționa doar numărul primului document alocat, condiții în care declarația 394 se validează.

 Exemplul nr. 1 + Exemplul nr. 2

 Persoana impozabilă A a alocat la începutul anului o plajă de facturi de la seria A nr.1 până la seria A nr.100, ce va fi înscrisă la pct. 2.1. În prima perioadă de raportare a emis facturi de la seria A nr.1 la seria A nr. 25, pe care le va înscrie la pct.2.2.

 În următoarele perioade de raportare se va înscrie la pct.2.1, plaja de facturi alocate de la seria A nr.1 până la seria A nr.100, până la utilizarea completă a acesteia.

 Excepție: pentru anul 2016, contribuabilii vor declara la pct.2.1 numai plaja de facturi ramasa neutilizata din plaja de facturi alocata la începutul anului prin decizie interna.

 La data de 1 octombrie 2016, persoana impozabilă B are două plaje de facturi rămase neutilizate din plajele de facturi alocate, pe care le va declara la pct.2.1, respectiv: de la seria A nr.80 la seria A nr.100 și de la seria X nr.78 la seria X nr.100. Pentru luna octombrie, la pct.2.2 vor fi înscrise facturile emise din plajele de facturi neutilizate, astfel: de la seria A nr.80 la seria A nr.85 și de la seria X nr. 78 la seria X nr. 90.

1.2 Interpretari autor sau alte surse:

Excepție: pentru anul 2016, contribuabilii vor declara la pct.2.1 numai plaja de facturi rămasă neutilizată din plaja de facturi alocată la începutul anului prin decizie internă. O doamna pe un forum remarca: " .... de aici , eu inteleg ca daca am alocat la 01.01.2016 numere incepand cu 120 si am emis pâna la 30.09.2016 facturi pâna la numarul 253 , incepand cu octombrie voi avea neutilizata factura incepand cu 254...ori nu gandesc eu bine ?

 Pentru a respecta consistenta plajelor de facturi folosite si coroborand plajele declarate cu informatiille ce trebuie declarate si în alte sectiuni din D394 remarcam ca:

 - plajele de facturi folosite precum si numerele de facturi folosite începand cu 01.10.2016 vor cuprinde toate numerele/plajele de la toate facturile emise catre persoane fizice sau juridice din ROMANIA deoarece o plaje/numar este folosita consecutiv si incremental iar o factura catre o persoana juridica poate fi urmata imediat de una sau mai multe facturi catre persoane fizice sau invers.

 - pentru perioada 01-10-2016 la 31.12.2016 apare paradoxul ca în sectiunea de plaje si numere declarate vom declara si plajele/numerele folosite la livrarea catre persoane fizice desi în detaliu TIP 1 nu declaram livrarile la persoane fizice (le declaram decât cumulat la sectiunea recapitulativa) .

2. Facturi STORNO / anulate:

2.1 Extras din Ghidul de la Mfinante din 04.11.2016:

(din GHID DE COMPLETARE A DECLARAȚIEI INFORMATIVE 394 – format PDF emis de ANAF 04.11.2016 03:04:22)

 Depre facturi stornate si anulate avem la pagina 41 (45/55):

2.2.1. seria și numărul facturilor stornate; factura stornată reprezintă factura emisă de persoana impozabilă, a cărei valoare totală este negativă;

 2.2.2. seria și numărul facturilor anulate; factura anulată reprezintă factura emisă de persoana impozabilă, netransmisă beneficiarului, operațiunile înscrise în aceasta nefiind înregistrate în contabilitatea persoanei impozabile;

PRECIZARE: Dacă într-o lună vor fi anulate 5 facturi, iar 8 facturi vor fi stornate, în D394 vor fi completate 13 rânduri (5 facturi anulate si 8 facturi stornate), declarându-se seria și numărul fiecărei facturi în parte.

2.2 Interpretare facturi stornate:

 Ministerul Finantelor trebuia sa foloseasca termenul de FACTURA STORNO si nicidecum de FACTURA STORNATA.

De ce?

Din punct de vedere economic si gramatical (limba Romana) factura stornata este o factura întodeauna de +/plus ce contine bunuri si servicii livrate , a produs efecte contabile si în final a fost stornata de o factura de tip STORNO. Adica pe limba româna o factura de tip STORNO nu poate exista decat daca exista o factura anterioara ei de tip STORNATA. Adica o factura este în primul stadiu o factura de tip NORMAL (de +/plus) si apoi daca se hotaraste ulterior aceasta este stornata de o alta factura si ea devine din factura normala factura stornata.

Desi Mfinante ne spune în declaratie despre facturi stornate , de fapt el doreste sa vada facturile de tip storno în D394.

Din textul ORDINULUI Nr. 2264/2016 din 26 iulie 2016 de mai jos la pct 6,7,16,17 se poate deduce ca de fapt discutam de facturile de tip STORNO si nicidecum de cele stornate:

 6. Coloana "Baza impozabilă" de la lit. C, D, E, F - se înscriu valoarea bazei impozabile, în lei, aferentă livrărilor/prestărilor/ achiziţiilor, inclusiv cele pentru care se aplică taxarea inversă, precum şi valoarea bazei impozabile aferentă facturilor de stornare, defalcate pe cote de TVA (24%, 20%, 19%, 9%, 5%). În cazul în care baza impozabilă este negativă, valoarea totală a acesteia se înscrie cu semnul (-).

2.3 Facturi storno - Interpretare extinsa facuta de autorul materialului:

1. Facturi anulate:

- sunt facturi emise electronic sau pe hartie care din diverse motive nu ajung la client.

- ele au consumat un numar din plaja activa si eu am hotarat sa le anulez.

Anularea fara sistem informatic e simpla:

- scriu anulat pe ea si pastrez toate cele trei exemplare cum era pe vechi (manual)

- în conta, stocuri si servicii nu se înregistreaza nici o nota contabila sau tranzactie de nici un fel

- nu se livreaza nimic pentru acea factura la client

Fara sistem informatic dupa ea nu mai urmeaza o factura de storno.

Dupa ea urmeaza doar o factura de plus/+ normala cu datele BUNE>

2. Facturi storno:

- este o factura de - / minus care se listeaza obligatoriu si întotdeauna stinge una sau mai multe tranzactii de bunuri sau servicii care sunt pe o factura de +/plus anterioara si o anuleaza partial sau total pe aceasta.

- ele pot fi si facturi de retur în care marfa s-a întors de la client dar în acest caz ar trebui sa fie însotite de avizul de retur al clientului;

- în Romania nu prea se emite aviz de retur de la client catre tine pt. refuzuri de perisabilitati, neconforme sau alta marfa trimisa eronat.

- factura de storno mai poate fi si atunci când datele de antet ale clienturlui, furnizorului sau titulatura marfii este eronata si clientul solicita refacerea facturii.

 Ambele tipuri storno + anulate au fost gândite de Mfinante doar în cazul suportului de hartie cu cotoare pretiparite de la Diverta - ei au uitat ca omul mai are sistem informatic si acolo poate gresi cineva. Sistem informatic înseamna un ERP adevarat cu date în timp real, nu un excel în care pictam o factura.

În cazul greselilor din sistemul informatic cu facturi care nu au ajuns la client dar au consumat numere din plaje si au facut tranzactii de stoc si conta chiar daca noi punem S, A , C în coada ca sufix:

- factura de minus/- care storneaza o factura de plus/+ cum facem noi cu functiile de stornare ale unui ERP este factura de storno;

- factura de baza pe care factura de storno o storneaza se numeste factura anulata fiindca si ea a consumat un numar dar nu a ajuns la client.

- factura finala buna de plus/+ este factura normala.

3. Facturi emise catre persoane fizice

3.1 Extras din Ghidul de la Mfinante din 04.11.2016:

(GHID DE COMPLETARE A DECLARAȚIEI INFORMATIVE 394 – format PDF emis de ANAF 04.11.2016 03:04:22)

PRECIZARE:

Pentru perioada 1 octombrie 2016 – 31 decembrie 2016, vor fi cuprinse în lista de detaliu numai facturile emise cu valoare individuală mai mare de 10.000 lei către persoane fizice pentru livrările de bunuri/prestările de servicii, precum și pentru livrările efectuate de către persoanele impozabile care aplică regimul special pentru agențiile de turism, pentru bunurile second-hand, opere de artă, obiecte de colecție și antichități.

Excepții:

a) pentru livrările de bunuri/prestările de servicii efectuate către persoane fizice pentru care au fost emise facturi cu valoare individuală mai mică sau egală cu 10.000 lei, se va completa numărul total al facturilor emise, valoarea totală a bazei impozabile și TVA aferentă acestora, defalcate pe cote de TVA.

b) pentru livrările de bunuri/prestările de servicii efectuate de persoanele impozabile care aplică regimul special pentru agențiile de turism, pentru bunurile second-hand, opere de artă, obiecte de colecție și antichități, către persoane fizice, pentru care au fost emise facturi cu valoare individuală mai mică sau egală cu 10.000 lei, se va completa numărul total al facturilor emise și valoarea acestora cu TVA inclusă.

Începând cu data de 01.01.2017, vor fi cuprinse în lista de detaliu toate facturile emise către persoanele fizice, indiferent de valoarea acestora. În acest sens, vor fi centralizate datele pentru toți clienții persoane fizice întru-un singur camp, fiind defalacte numai în funcție de cotele de TVA.

3.2 Interpretare extinsa facuta de autorul materialului:

Facturi emise catre persoane fizice:

- sunt facturi emise electronic, prin imprimare la imrpimanta în format tipizat sau completate manual pe hartie pentru prestarile de servicii sau livrare de marfa catre persoane fizice.

 Exemplu concret:

  Am cumparat un robinet int-int de apa de 4 toli de la DEDEMAN (Robinet bila 783 4'') în valoare de 480 de lei .

Ne aflam acum la DEDEMAN la casa si platim robinetul.

Fata de la casa ne întreaba – persoana fizica sau juridica? si doriti factura sau numai bon?

Raspuns 1 – suntem o persoana juridica platitoare de TVA (Electromagnetica) atunci DEDEMAN va emite o factura (DDAX100051) pe care va apare codul nostru fiscal RO414118 iar Dedeman va declara factura DDAX100051 în sectiunea de detaliu a declaratiei 394 împreuna cu alte facturi emise catre Electromagnetica (tip 1 + litera L cu 20%). 

Noi Electromagnetica (la randul nostru) vom declara factura respectiva la detalii furnizor ( tip 1 litera A cu 20%) în D394 pe numele lui Dedeman.

Raspuns 2 – suntem o persoana juridica neplatitoare de TVA (Asociatia de Locatari bloc 7 str. Azurului nr. 15 cu cod fiscal 15442211) adica suntem persoana juridica fara RO neplatitore de tva. Mai mult noi nu avem un Roxxx înregistrat la RegistrulComertului sau ANAF avem un CUI fara RO si mai avem o înheiere de sedinta ca act constitutiv emisa de Judecatoria teritoriala.

DEDEMAN va emite o factura (DDAX100051) pe care va apare codul nostru fiscal 15442211 iar Dedeman va declara factura DDAX100051 în sectiunea de detaliu la tip partener = 2 litera L a declaratiei 394 împreuna cu alte facturi emise catre alte Asociatii de Locatari, PFA-uri, Scoli, Spitale de la 01.10.2016. Începând cu 01.01.2017 (declaratia din 25.02.2017) Dedeman va declara toate facturile emise catre oricine inclusiv catre noi Asociatia de locatari (15442211) si catre orice alta persoana fizica (Ion, Vasile , Dumitrescu, Popescu) în sectiunea de detaliu Tip 2.

Facturile emise catre persoane fizice se trec doar cumulat în cartusul recapitulativ pâna la 31.12.2016 pentru facturile emise cu valoare < 10.000 lei. (Pentru perioada 01.07.2016 - 31.12.2016 in cazul selectarii tip L pentru facturi emise catre persoane fizice, cu valoare individuala/persoana mai mica sau egala cu 10.000 lei se vor completa....: ).
Facturile emise la persoane fizice cu valoare > 10.000 de lei se trec pentru fiecare persoana fizica in parte pe CNP/adresa integral in declaratie de la 01.10.2016 la sectiunea tip partener = 2 - litera L alaturi de PFA, Asociatii, Fundatii.

Dupa 01.01.2017 toate facturile emise catre persoane fizice indiferent de valoare se trec si în sectiunea de detaliu alaturi de ELECTROMAGNETICA, IMGB, PETROM dar pe sectiunea TIP partener = 2.

4. Ce se declara de la 01.01.2017 ( dar nu se declara in oct-dec 2016):

Din textul ordinului - ORDIN Nr. 2264/2016 din 26 iulie 2016:
Începând cu data de 1 ianuarie 2017, vor fi cuprinse în lista de detaliu toate facturile emise către persoanele fizice, indiferent de valoarea acestora;
- operatiuni efectuate cu persoanele impozabile nestabilite în România, care sunt stabilite în alte state membre, neînregistrate si care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România (cu detaliere pe fiecare operatiune);
- operatiuni efectuate cu persoanele impozabile neînregistrate si care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene (cu detaliere pe fiecare operatiune);
- operatiuni efectuate prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale, cu exceptia celor pentru care s-au emis facturi, inclusiv încasările prin intermediul bonurilor fiscale care îndeplinesc conditiile unei facturi simplificate, indiferent dacă au/nu au înscris codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului;
- operatiuni efectuate din activitătile economice exceptate de la obligatia utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale.

4.1 Ce completam in plus de la 01.10.2016: Sectiunea noua de detaliu TIP partener = 2, Literele L si N


Incepand cu 01.10.2016 va trebui sa completam si a doua sectiune de detaliu a declaratiei - Tip partener = 2 pentru literele L si N in principal.
Daca in declaratiile de pana la 30.09.2016 am completat doar sectiunea de detaliu numita si TIP_partener = 1 (1.Persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania) ce cuprindea ( *) Tip operatiune :):
L-livrari ,
A-achizitii,
AI- achizitii de la persoane impozabile care aplica TVA la incasare
V- livrari cu taxare inversa,
C- achizitii cu taxare inversa,
LS - livrari regim special (unde este cazul),
AS - achizitii regim special (unde este cazul),
De la 01.10.2016 (declaratia depusa incepand cu 30 noiembrie/5 dec. 2016) vom completa printre altele si sectiunea suplimentara de detaliu cu tip partener = 2. Tip partener = 2 se refera la cumpararile si vanzarile de la (catre ) persoanele Juridice neinregistrate in scopuri de TVA (care au CUI dar nu au RO) cum ar fi Asociatiile de Locatari, PF Autorizate, Cabinetele Medicale CMI, alte profesii liberale care au CUI dar nu au RO, unitati militare, Spitale, Scoli etc. In declaratia PDF (soft A) aceasta sectiune este marcata cu (Tip Partener: 2.Persoane neinregistrate in scopuri de TVA).
Atentie! Aceasta sectiune de detaliu 2 nu este activa la startarea declaratiei. Dupa ce ati completat sectiunea de detaliu de la TIP Partener = 1 (platitori de tva) se merge aproape de sfarsit dupa ultima pozitie de detaliu a tipului 1 unde apasam pe un buton verde numit (Adauga Partener). Dupa apasarea butonului se va deschide sectiunea de detaliu Tip Partener = 2 identica ca aspect cu sectiunea 1.
Aici vom completa in principal doua categorii de operatii:
N - achizitii de bunuri/servicii pt care au fost primite facturi/borderouri de achizitii/ file din carnete de comercializare de la persoane neinregistrate.
Aceasta litera N se refera in principal la neplatitorii de TVA care sunt de doua feluri Persoane Juridice si Persoane Fizice. Litera N se refera doar la cumparari/ achizitii de la aceste persoane. Pentru livrari/vanzari catre acesti neplatitori vom folosi litera L tot la sectiunea asta (Tip_partener = 2).
Mod de completare litera N: La litera N vom indica codul fiscal fara RO. La TVA = Nu e cazul (el nu e platitor de tva). La nume - numele lui: PFA Vasile, UM, SPITAL. Daca nu pui cui (nu il cunosti) esti obligat sa pui adresa si f. important - esti obligat sa alegi din caseta, produsul: Secara, Orz, Porumb, Servicii, Altele s.a.m.d (aici sunt amestecate merele cu perele). Daca pui CUI - caseta cu produse nu se deschide!. La document alegem FACTURi sau borderou de achizitie sau ce este. La numar facturi - numarul facturilor primite de la el luna asta. La baza punem suma de pe toate facturile lui. La TVA nu se pune nimic.
L-livrari - se refera la livrarile noastre (noi suntem platitori de TVA si emitem facturi cu TVA si catre Neplatitori de TVA) catre clienti neplatitori de TVA care au CUI dar nu au RO (PFA, CMI, Asociatii Locatari, Sindicate, UM, Spitale s.a.m.d).
Mod de completare litera L: La litera L vom indica codul fiscal fara RO. La TVA = cota de TVA 20,9 etc.. (eu sunt platitor de tva). La nume - numele lui: PFA Vasile, UM, SPITAL, etc.... Daca nu pui cui (nu il cunosti) esti obligat sa pui adresa. La document nu alegem nimic (nici nu te lasa). La numar facturi - numarul facturilor emise de mine catre el luna asta. La baza punem suma de pe toate facturile emise lui. La TVA se pune total TVA emis.
Atentie! - aici se vor completa de la 01.01.2017 (declaratia depusa la 28.02.2017) toate livrarile catre persoane fizice individuale identificate prin CNP sau adresa. A nu se confunda Parsoanele Juridice care au CUI dar nu au RO pe care le declaram de la 01.10.2016 cu persoanele fizice (CNP/ADRESA) pe care le vom adauga tot aici de la 01.01.2017.

4.2 Exemplu: Sectiunea de detaliu 2 - Literele L si N (2.Persoane neinregistrate in scopuri de TVA)

Mai jos avem completate doua inregistrari cu neplatitori de TVA cu doua cui-uri fictive la sectiunea 2, una pentru vanzare - litera L si una de cumparare - litera N:

5. Erori si buguri la Declaratia D394 format PDF (soft A) si var. DUKE (soft J)

Probabil ca majoritatea dintre dvs. (citeva mii de contabili de la firmele mari) v-ati confruntat cu eroarea urmatoare intoarsa de serverul Mfinante dupa ce ati trimis fisierul PDF prin WEB (desi declaratia PDF este validata si semnata).
Eroarea suna cam asa:
Index încarcare: 10000000x din 21.12.2016
Ati depus o declaratie tip D394 cu numarul de înregistrare INTERNT-1000000x-2016 din data de 21.12.2016 pentru perioada de raportare 11 2016 pentru CIF: 12341234
Au fost identificate urmatoarele ERORI:
F: op1 (152)
eroare: Eroare fatala de parsare: 'org.xml.sax.SAXParseException: Invalid byte 2 of 2-byte UTF-8 sequence.'


In acest moment lumea cade pe spate cerul se intuneca si eu contabil care am pierdut ore si zile ca sa completez D394 nu stiu ce sa fac. Eroarea vine de la faptul ca in fisierul PDF completat de obicei prin preluarea din alte aplicatii financiar contabile s-au strecurat caractere nepermise cum ar fi "î" din i, "î" din a, sau oricare din caractere de control: "%^&^%$#@<>" sau chiar ghilimele mici si mari "" , '' s.a.m.d.
Asta inseamna ca undeva in declaratie - de obicei la nume/denumire am preluat accidental unul din aceste caractere. Aceasta verificare trebuia sa o faca aplicatia PDF dar aceasta nu o face si atunci cautam noi ca bezmeticii de unde vine eroarea. O aplicatie corect facuta trebuia sa aiba aceasta verificare de filtrare a caracterelor nepermise inclusa in ea nu sa ma lase pe mine sa validez declaratia (buton validare), sa o semnez si sa o trimit pe server la Mfinante si de abia de acolo sa vina eroarea aberanta de mai sus cu care nu stiu ce sa fac.
Cum rezolvam totusi aceasta eroare?
1. Se deschide fisierul PDF trimis la Mfinante si refuzat de server.
2. Se merge la agrafa si sa da save-as pe disc in directorul c:\TEMP la fisierul D394.XML.
3. Se deschide un EXCEL (trebuie sa aveti excel 2003 sau mai mare). Se da OPEN si se cauta directorul c:\TEMP si se deschide fisierul cu pricina c:\TEMP\D394.XML. Excelul se opinteste - deschidem ca (As an XML table) si va da un mesaj de eroare. Noi apasam pe details si vedem linia si coloana unde este eroarea.
Mai jos EXCELUL ne idica ca eroarea se afla la linia 200 coloana 8. Deschidem apoi cu un editor de text destept fisierul c:\TEMP\D394.XML (de preferat nu cu NOTEPAD sau WORPAD). Ne ducem la linia 200 si precis in cimpul nume vom gasi ceva de genul:
Restaurant "La doi cocosi" - eroarea este prezenta ghilimelelor;
Ana&Cornel Prod IMPEX - eroarea este prezenta caracterului "&"/and ;
Popescu Marian întreprindere individuala - eroarea este "î" din i ;
Corectam prin editare. Validam fisierul. Semnam si trimitem din nou la Mfinante pe sait.

Documentatie postcalcul pentru modelul economic al firmelor de prestari de SERVICII (ver. PDF)
Descriere generalara a aplicatiei de postcalcul in limba engleza - scop, detalii tehnice functionale, modele implementate (ver. PDF)
Vacanta: Drumul spre Turcia prin Bulgaria: Razgrad-Targoviste-Omurtag-Kotel-Yambol-Hamzabeyli- Edirne-Havsa-Ecebat-Küçükkuyu-Izmir-Selkuk


Homecont.ro website reputation