Inapoi/GoBackInapoi La pagina anterioara

www.homecont.ro

 

Documentatie postcalcul pentru modelul economic al firmelor de prestari de SERVICII (ver. PDF)
Descriere generalara a aplicatiei de postcalcul in limba engleza - scop, detalii tehnice functionale, modele implementate (ver. PDF)

Despre dezvoltarea declaratiei D406/Saf-t pina in februarie 2022 cand ar fi prima depunere oficiala sau pina in 31-07-2022 daca beneficiem de termenul de gratie

Documentatia proiectului SAF-T/D406 a fost publicata oficial de ANAF pe 15-11-2021 inclusiv norme, anexe,Duke Validator versiunea 22-11-2021 (D406TValidator.jar) (soft J) si f.f. important: Schema declaratiei in format excel. [SAF_T_Ro_SchemaDefinitionCodes_v414_101121.xlsx].
Vezi:https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Informatii_R/SAF_T_Ro_SchemaDefinitionCodes_v414_101121.xlsx


Din punctul nostru de vedere acesta este [STANDARDUL] la care dezvoltatorii de software in-house (oficul de calcul/serviciul IT al firmei) sau producatorii independenti trebuie sa se alinieze.
Sunt doua aspecte importante identificate de Homecont SRL in procesul de dezvoltare al aplicatiei externe pentru generarea declaratiei SAF-T/D406.

[ 1.] Primul il reprezinta maparea a 22 de nomenclatoare inexistente in orice aplicatie financiar contabila sau ERP. Unele din nomenclatoare pot exista totusi in format partial/incomplet in format proprietar specific fiecarui Erp dar nu suficient pentru a demara dezvoltarea aplicatiei.

[ 2. ] Al doilea aspect il reprezinta lipsa recapitualatiilor valorice/contoare/totaluri in formatul PDF final ce il vom exporta catre ANAF dupa ce am validat cu Duke integrator. In concluzie dupa ce te muncesti sa exporti datele din ERP-ul tau si sa il transferi catre formatul XML conform regulilor din schema   Schema.xlsx+  Schema.xsd , il validezi in Duke soft-j si obtii PDF-ul cu XML atasat in formatul PDF. Din acest punct  NU ai nici cea mai mica recapitulatie care sa indice totalurile sau numarul de linii continute. Acest PDF este/devine o cutie neagra care in Header are numele emitentului si codul lui fiscal (GIGI si Fanel SRL + cui 9988776655) si una sau mai multe bife pe sectiunea [B] (subdeclaratie transmisa) [X] Facturi de Vanzare sau [X]Registrul Jurnal sau [X]Stocuri..+ semnatura lui Gigel sau a lui Fanel. Nu gasim nimic despre numarul de linii transmise, o recapitulatie valorica de genul: total valoare  = 225.154.325LEI??? sau un total de cantitate??? sau un total Clienti declaratie = 42.501 clienti??? sau TOTAL debit = 1540000/TOTAL credit  = 1540099??? s.a.m.d. Adica transmiti o cutie neagra la propriu. Din acest motiv firmele care dezvolta vor trebui sa faca preventiv pentru uz intern totaluri specifice fiecarei dintre cele 10 sub-declaratii pentru a face punctajul si verificarea incrucisata cu aplicatiile proprii financiar contabile. Un exemplu de verificare incrucisata il gasim in declaratia D394 unde avem recapitulatii pe Tip_partener1/2 cote de TVA, suma de control, totaluri pe litere: A,L,V,AI,N etc..
In D406 nu avem astfel de totaluri. Va trebui sa le construim noi in aplicatiile noastre externe.
Mai jos (la sfarsitul paginii) am selectat cele 22 de nomenclatoare obligatorii ce se vor mapa in aceasta declaratie. Unele se mapeaza usor (planul de conturi de exemplu si poate NC8 ) restul necesita munca multa de analiza, proiectare si dezvoltatre din partea dezvoltatorului declaratiei. Munca este proportionala cu dimensiunea si complexitatea si numarul tranzactiilor firmei care declara. 
Mai jos doar enumar nomenclatoarele obligatorii cu validari personalizate impuse de ANAF care trebuie integrate in D406. Sunt cele din excelul de proiect din sheetul [Centralizator_Nomenclatoare] din :
[SAF_T_Ro_SchemaDefinitionCodes_v414_101121.xlsx]  sunt 22 de nomenclatoare obligatorii din 34. Unele sunt usor de integrat altele sunt f. greu de integrat:

Declaratia informativa D406 SAF-T. Sau 10 declaratii in una singura.

In structura actuala propusa SAF-T/D406 contine 10 sub-declaratii total diferite "ascunse" sub palaria sintagmei SAF-t.
Fiecare din cele 10 sub-declaratii acopera un modul/domeniu/proces economic distinct cum ar fi: balanta clientilor, balanta furnizorilor, balanta contabila, balanta stocurilor, registrul j. general, facturi emise, facturi primite, miscari de stocuri, incasari si plati, mijloace fixe.
Fiecare din cele 10 sub-declaratii poate avea citeva sute, mii , zeci de mii sau milioane de tranzactii fiecare in functie de complexitatea activitatii firmei dvs. si a perioadei raportate (de obicei o luna). In cazul Sub-declaratiei stocurilor care se pare ca va fi raportata doar la cererea ANAF (solduri si miscari pe periodate), aici numarul de tranzactii/linii per sub-declaratie variind f. mult proportional cu perioada raportata.
Fiecare tranzactie (linie) din cele 10 sub-declaratii poate avea una sau mai multe referiri la unul din nomenclatoarele obligatorii enumerate mai jos (tari, cui, judete, taxtype, NC8 etc..).
Incepand cu 01 ianuarie 2022 marii contribuabili vor trebui sa depuna noua declaratie numita D406 SAF-T.
Pentru a va face o parere despre complexitatea SAF-T/D406 va recomandam sa parcuregeti intai intrebarile si raspunsurile de la paginile 58 la 84 din acest document: [20210806_SAFT_Ghid_contribuabil_Dec_info_ D406_v2_0_090821.pdf] si la fel din documentul din 11.11.2021 [SAFT_intrebari_frecv_raspunsuri_v1_1_071021.pdf]

Pagina oficiala ANAF a proiectului SAF-t/D406 dupa 10.11.2021

Pagina oficiala ANAF a proiectului SAF-t. Gasim aici si ultimul validator Duke soft-J si instructiunile (normele) si anexele.
Din 10.11.2021 Duke Validator [D406TValidator.jar ] a suferit 3 modificari, ultima varianta publicata este din 22.11.2021: [D406TValidator.jar 1.4.17.3.3 ]
Vezi aici pagina Oficiala ANAF pentru proiectul SAF-T/D406 Inclusiv ordinul nr. 1.783 publicat in 10 noiembrie 2021 aici:

Bate vant de amanare a implementarii proiectului SAF-T/D406 sau NU ?

Se pare ca NU bate nici un vant de amanare doar ni s-a parut...., D406 a intrat in linie drepta.
Zilele trecute pe 04-11-2021 a aparut un articol scris de Ernst&Young Romania care sugereaza o posibila amanare a implementarii oficiale a proiectului SAF-t/D406 in Romania.
Motivele invocate ar fi ca marii contribuabili "au cerut in cor" o amanare deoarece D406 are o complexitate f. mare (mult mai mare decit D394) si ca dezvoltarea software a unei solutii de generare a declaratiei D406 din ERP-ul fiecaruia dureaza multe luni de zile. Vezi articolul original RoEY din 04.11.2021 aici:
Vezi Acelasi articol preluat de HotNews aici:

Tot pe 04-11-2021 ANAF scoate ordinul nr. 1.783 publicat in 10 noiembrie 2021 [MONITORUL OFICIAL nr. 1073 din 9 noiembrie 2021]

Vezi ordinul nr. 1.783 publicat in 10 nov. 2021 aici:
Tot pe 04-11-2021 ANAF scoate ordinul ORDINul nr. 1.783 care este publicat in 10.11.2021: [ MONITORUL OFICIAL nr. 1073 din 9 noiembrie 2021]
In acest ordin se anunta ca SAF-T si D406 vor incepe de drept din ianuarie 2022 astfel:
1. Obligatia de transmitere a fisierului standard de control fiscal prin intermediul Declaratiei informative D406 devine efectiva pentru fiecare categorie de contribuabili, astfel:
- pentru contribuabilii īncadrati īn categoria marilor contribuabili la data de 1 ianuarie 2022, care au facut parte din aceasta categorie si īn anul 2021, obligatia de depunere a Declaratiei informative D406 īncepe de la data de 1 ianuarie 2022, care reprezinta data de referinta pentru mari contribuabili;
- pentru contribuabilii īncadrati īn categoria marilor contribuabili la data de 1 ianuarie 2022, care nu au facut parte din aceasta categorie īn anul 2021, obligatia de depunere a Declaratiei informative D406 īncepe de la data de 1 iulie 2022, care reprezinta data de referinta pentru noii mari contribuabili;
- pentru contribuabilii īncadrati īn categoria contribuabili mijlocii la data de 31 decembrie 2021, obligatia de depunere a Declaratiei informative D406 īncepe de la data de 1 ianuarie 2023, care reprezinta data de referin?a pentru contribuabilii mijlocii;
- pentru contribuabilii īncadrati īn categoria de contribuabili mici la data de 31 decembrie 2021, obligatia de depunere a Declaratiei informative D406 īncepe de la data de 1 ianuarie 2025, care reprezinta data de referin?a pentru contribuabilii mici;
- pentru contribuabilii nou-īnregistrati/īncadrati dupa data de referinta pentru fiecare categorie īn parte, obligatia de depunere a Declaratiei informative D406 īncepe de la data efectiva a īnregistrarii, prima depunere a Declaratiei informative D406 urmānd sa se faca īn ultima zi a lunii care urmeaza perioadei pentru care se face raportarea, ulterior datei de referinta pentru categoria īn care au fost īnregistrati/īncadrati.
Vezi ordinul nr. 1.783 publicat in 10 noiembrie 2021 aici:

Noutati [legislative] proiect saf-T/D406 la momentul 16 septembrie 2021 > Detalii proiect in fisierul [ 20210916135754_saft_v3_16092021.zip]
Vezi: Proiect_OPANAF_SAFT_varianta160921.pdf si anexe in fisierul [ 20210916135754_saft_v3_16092021.zip]
Descarca documente proiect la 16-09-2021 aici [ 20210916135754_saft_v3_16092021.zip]: Ultimile informatii publicate de ANAF referitor la propunerea legislativa a proiectului SAF-T D406 se regasesc aici.
Ultimile informatii publicate de ANAF referitor la stadiul dezvoltarii proiectului SAF-T D406 se regasesc aici:
09 August 2021 | Detalii proiect [tehnice] ANAF actualizeaza documentatia tehnica SAF-T aici:
Mfinante/Anaf recunoaste in ultima documentatie oferita ca aceasta declaratie este f. complicata si vorbeste de o perioda de gratie intre 01 ianuarie 2022 si 30 aprilie 2022 in urmatoarele conditii:
In varianta din august 2021 se vorbea despre o perioda de gratie de 3 luni: [...Perioada de gratie: Avand in vedere complexitatea si noutatea acestei obligatii de raportare, contribuabililor li se va acorda o perioada de gratie de 3 (trei) luni pentru prima raportare, de la data cand obligatia de depunere devine efectiva pentru respectivul contribuabili....]
In varianta propusa in 16-09-2021 se vorbeste despre o perioda de gratie de 6 luni - vezi anexe din fisierul [ 20210916135754_saft_v3_16092021.zip].

Ce noutati si ce alte bucurii ne aduce SAF-t D406 de la 01-01-2022 ?

Cum arata de fapt SAF-t [D406] in varianta propusa de ANAF ?

Ce contine SAF-T [D406] in varianta propusa de ANAF?

In forma actuala, SAF-t D406 este:

1. Este un nou ERP care trebuie construit cu migala linga ERP-ul dvs. actual.


Vor trebui mapate citeva nomenclatoare standard pentru alinierea datelor din ERP-ul dvs la SAF-T/D406 cum ar fi:
a.) - tipuri de CUI/cif pe tari si tipuri (UE, NON-UE, RO, CNP/Persoane fizice)
b.) - planul de conturi standard
c.) - NOMENCLATOR ANAF PENTRU IMPOZITE sI TAXE - asta e "cel mai tare din parcare" deoarece eu sunt obligat sa asociez in ERp-ul meu (si sa il intretin apoi periodic) nomenclatorul standard Anaf referitor la codul intern pe tipuri de plati bugetare numit [...Nomenclatorul de coduri pentru impozitele si taxele la bugetul statului...] [..Nomenclatorul contine codurile pentru completarea campului TaxType din 5.15 TaxInformationStructure...] care la randul lui poate deveni referinta incrucisata in oricare din celelalte 10 declaratii de mai sus prin cimpul [TaxType] care este mandatory/obligatoriu.
Numai in cazul acestui nomenclator de impozite+taxe specifice (287 pozitii in sheetul: TAX-IMP-Impozite din 20210805_SAFT_Ro_SchemaDefinitionCodes_v4.1.1_09082021.xlsx) care de fapt sunt baza de alimentare a sistemului bugetar din Romania, ANAF trebuia sa anunte cu 1 an inainte tot mediul economic (mai ales firmele de software financiar-contabil) sa marcheze in nota contabila aferenta celor doua momente importante codul de taxa:
momentul 1> constituirea a unei creante la bugetul de stat cu marcarea notei contabile cu codul corespunzator (vezi mai jos: 100,101...300,301...995,997)
momentul 2> plata efectiva prin banca sau casa a unei creante la bugetul de stat cu marcarea notei contabile cu codul corespunzator (vezi mai jos: 100,101...300,301...995,997)
Acum nimeni nu are marcat in nota contabila sau in tranzactia din modul codul bugetar decat daca si-au facut analitice specifice. Si chiar daca analiticul de taxa exista prin grija unui contabil atent acest cont analitic trebuie transformat si marcat cu codul exact in declaratia D406.


EXEMPLE cu codurile [..impozitele si taxele la bugetul statului....]:
COD_IMP DENUMIRE
100 Impozit pe profit
101 Varsaminte din veniturile nete ale Bancii Nationale a Romaniei
102 Plati anticipate in contul impozitului pe profit anual datorat de bancile comerciale,persosne juridice romane si sucursalele din Romania ale bancilor, persoane juridice straine
103 Impozit pe profit /plati anticipate īn contul impozitului pe profit anual datorat /datorate de persoane juridice romāne, altele decāt cele de la pct.1, precum si de persoanele juridice cu sediul social īn Romānia, īnfiintate potrivit legislatiei europene
104 Impozit pe profit anual
105 Impozit pe profit datorat de persoane juridice straine, altele decāt cele de la pct.1 sau plati anticipate īn contul impozitului pe profit anual, datorate de catre persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent īn Romānia
106 Impozit pe profit din asociere datorat de persoane fizice
110 Fondul Romania
111 Impozit pe profit scutit conform art.38 alin(1) din Codul fiscal
112 Impozit pe profit scutit conform art.38 alin(3) din Codul fiscal
[etc.............]
300 Taxa pe valoarea adaugata
301 Taxa pe valoarea adaugata- lunar
302 Taxa pe valoarea adaugata- trimestrial
303 Taxa pe valoarea adaugata- semestrial
304 Taxa pe valoarea adaugata- anuala
305 Dobanzi si penalitati de intarziere aferente T.V.A.
[etc...............................]
988 Venituri din compensarea creantelor din despagubiri SOMAJ
991 Cont unic nerezidenti
992 Venituri ale bugetului de stat incasate in contul unic, in curs de distribuire
993 Venituri ale bugetelor asigurarilor sociale de stat incasate in contul unic, in curs de distribuire
994 Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire
995 Disponibil din sume īncasate din īnfiintarea popririi (banca/tert) asupra sumelor ce se cuvin debitorilor
997 Disponibil din sume incasate reprezentand prejudiciul cauzat si recuperat in conditiile art.10 din Legea nr. 241/2005

Exemple cu cod de taxe [TaxCode]:
Astfel in cazul in care in oricare din cele 10 sub-declaratii se foloseste o tranzactie de tipul TaxCode = 301 adica [301=Taxa pe valoarea adaugata- lunar]
va trebui sa punem in tagul XML combinatia aferenta TVA cu 301 astfel:
|nsSAFT:Tax|
|nsSAFT:TaxType>301|/nsSAFT:TaxType|
|nsSAFT:TaxCode>301301|/nsSAFT:TaxCode|
|/nsSAFT:Tax|
d.) - unitatile de masura
e.) - codurile vamale NC8/ ProductCommodityCode (este mandatory/obligatoriu la sub-declaratia stocurilor) (CN8 = combined noemnclature identice probabil cu cele din Declaratia statistica Intrastat)
f.) - tari [ISO3166-2-CountryCodes]
g.) - judete [ISO3166-1A2 - RO Dept Codes]
h.) - nomenclator tipuri de documente [Nom_Tipuri_facturi] / NOMENCLATOR PENTRU TIPURILE DE FACTURI EMISE sI PRIMITE

Costuri f. mari pentru realizarea acestei noi declaratii si fisiere greu de manipulat.


Firmele mari cu zeci de mii de tranzactii (poate milioane de tranzactii lunare) indiferent de modulul ERP de provenienta (stocuri intrari/iesiri, contabilitate/note, facturi client/funizori la nivel de linie, incasari/plati pe fiecare iban pe tipuri s.a.m.d) vor genera fisiere XML modale enorme de peste 100MB. In documentatie ANAF (vezi mai jos) sunt indicate ca fiind "suportate" fisiere de 5 GB. Manipularea unui fisier de tip XML (sau chiar TXT plat) de 100 MB la 1 GB indiferent de utilitarul/editorul/viewerul folosit de manipulare XML duce la inghetarea/blocarea calculatorului PC indiferent de performanta acestuia si de memoria RAM folosita.
Din documentatia ANAF [Raspuns 45:]:
[....Dimensiunile maxime pentru fisierele XML pregatite - cu una sau mai multe sub-sectiuni sunt de cca. 5 GB (Gigabytes), sau chiar mai mari in functie de continutul sub-sectiunii extras din sistemul informatic al contribuabilului...]

2. Cele mai importante raportari din aceasta declaratie sunt:


1. Registrul jurnal general al perioadei (toate notele contabile DEBIT/Credit)
2. Balanta contabila simplificata la nivel de cont cu sold initial /sold final
3. Balanta stocurilor cantitativ valorica pe magazie [se da doar la cererea ANAF in termen de 30 de zile]
4. Balanta Furnizorilor pentru perioada raportata
5. Balanta Clientilor pentru perioada raportata
6. Toate facturile emise la Clienti pentru perioada de raportare la nivel de linie de factura. (In D394 se raporteaza la nivel de total facturi per client/ per cota tva)
7. Toate facturile primite de la Furnizori pentru perioada de raportare la nivel de linie de factura. (In D394 se raporteaza la nivel de total facturi per Furnizor/ per cota tva) Vezi: 4. SourceDocuments > 4.1 SalesInvoices [4.2 PurchaseInvoices]>Invoice structure>InvoiceLine
8. Situatia mijloacelor fixe la nivel de nr_inventar [Identificator unic de inventar al activului] ,cont contabil , PIF [Data punerii in functiune a activului.], sold initial, final inclusiv amortizari perioada. [Se da doar anual]
9. Toate incasarile si platile de pe toate registrele de casa si conturile IBAN deschise la toate bancile cu detalii pe id_client/id_furnizr (CUI RO si CUI UE sau CNP RO dupa caz) , factura_platitra_incasata. Paranteza aici: tocmai renuntasem la CNP in D394 si inlocuisem cu strada+oras+judet acum 2 ani.
10. Toate miscarile de active (Mfixe in general) si toate miscarile de stocuri (inventory) . [4.4 MovementOfGoods + 4.5 AssetTransactions].
Asta insemna ca vom raporta probabil la cerere fiindca are legatura cu Balanta stocurilor de mai sus toate tranzactiile de tip RCT/receipt (receptie) si ISS/Isue (iesiri) la nivel de receptii de la furnizori si iesiri de orice fel catre clienti. Nu am vazut referire la transferurile interne in aceiasi curte intre doua magazii (nota de transfer intern) - poate le vin idei si le bagam si pe astea, mai asteptam.


3. Va fi manipulata doar prin DukeIntegrator (Java soft J*)si nu prin declaratie PDF (soft A)

4. A aparut notiunea de [Raportarea modala]. Vezi despre [Raportarea modala] mai jos

Exista mai multe sub -sectiuni ce vor putea fi trimise separat urmand ca tu sa te asiguri ca le-ai trimis pe toate pina in ultima zi de raporare. Daca ai uitat sa trimiti o sub-sectiune serverul sterge toate sectiunile trimise anterior pentru luna respectiva.

5. Nu am gasit notiunea de zip/comprimare fisiere (cum e la bilant). Sunt folositi algoritmii de compresie interni PDF (ca la D394)


Asta insemna ca fisierul XML rezultat din DukeIntegrator va fi trimis in clar identic ca la D394 impachetat in PDF.
Fisierul in clar XML stocat in PC-ul dvs [C:/temp/general_ledgers.XML] poate avea insa peste 500 MB iar in urma compresiei in PDF acesta sa scada ca dimensiune folosind o rata de compresie 1:10 pina la 1:25
Din Documentatia ANAF - Raspuns nr 45:
[...Limita tehnica de 500 de MB este insa pentru dimensiunea fisierului XML in format compresat - atunci cand este atasat formularului electronic D406/D406T, nu pentru dimensiunea fisierului XML care cuprinde o sectiune (de ex. GENERAL LEDGER ENTRIES). Rata de compresie medie pentru fisiere XML atasate formularelor electronice D406/D406T variaza intre 1:10 si chiar 1:25, in functie de continutul fisierului (inregistrarile contabile)...]

Un fisier/sectiune nu poate depasi insa 500 Mb.
Avertizari extrase din documentatia actuala:
[....ATENtIE! Dimensiunea Declaratiei informative D406 sau D406T in format PDF cu XML atasat nu trebuie sa depaseasca limita maxima de 500 MB. Daca Declaratia informativa D406 sau D406T are o dimensiune mai mare decat aceasta limita, documentul NU va fi acceptat la incarcare in platforma e-guvernare.ro sau Portalul ANAF. Pentru a putea incarca toate informatiile solicitate, la generare, declaratia va trebui īmpartita in segmente, conform informatiilor prezentate īn sectiunile 8.3 Raportarea modala si 10.2. Modul de raportare al campurilor, pana cand toate informatiile aferente perioadei de raportat au fost transmise....]
[....Daca pana la termenul limita nu sunt primite ABSOLUT TOATE sectiunile si campurile obligatorii - toate declaratiile / fisierele depuse de contribuabili - declaratia este neconforma si este stearsa, eroarea semnalata in mod automat prin mesaj in SPV sau contribuabilul sau delegatul acestuia se poate informa despre stadiul procesarii declaratiilor...]

Extras din documentatie referitor la [Raportarea modala]:

[....Contribuabilii cu obligatii de depunere trebuie sa pregateasca si sa depuna Declaratiile informative D406 pana la data limita stabilita prin actul normativ. In cazul contribuabililor cu activitate economica mare, materializata intr-un numar foarte mare de inregistrari contabile si informatii de transmis prin Fisierul Standard de Control Fiscal (SAF-T) - modul de pregatire si depunere a Declaratiei Informative D406 permite depunerea folosind mai multe formulare D406, fiecare cu sectiuni sau sub-sectiuni din declaratia informativa, transmise succesiv de catre contribuabilii respectivi pentru perioada de depunere (luna, trimestru), pana la data limita. Sistemele ANAF asigura primirea, procesarea si pastrarea integrala a Declaratiilor informative D406. Raportarea modala reprezinta raportarea datelor in mai multe parti (nu aceeasi declaratie de mai multe ori) - mai multe D406 in aceeasi luna pentru fiecare contribuabil. Raportarea modala - priveste strict planul de transport al datelor de la contribuabil la ANAF, pentru raportarea in format electronic. Raportarea modala se aplica pe un fisier XML generat si functioneaza identic pentru toate fisierele extrase / pregatite, indiferent de numarul campurilor si continutul lor. Impartirea fisierelor XML pentru raportare modala cu mai multe formulare D406 pentru aceeasi luna este in sarcina contribuabilului, la pregatirea Declaratiei informative D406. Aceasta metoda se foloseste in cazul unor Declaratii de dimensiuni foarte mari, iar impartirea se face la nivel de Sub-Sectiune....]
[...In cazul depunerii Declaratiei informative D406 prin mai multe formulare D406 (ce contin date raportate modal) vom avea cate o recipisa pentru fiecare formular depus (care certifica depunerea, eventualele erori si DOAR daca in urma respectivei depuneri a fost indeplinit CRITERIUL DE CONFORMARE - se primeste confirmarea ca s-a conformat.
Confirmarea conformarii poate aparea doar in ultima recipisa din serie, niciodata la celelalte recipise.
Exemplu: Daca depunerea s-a facut prin trei fisiere / D406 - primele doua recipise semnaleaza ca respectivele formulare D406 au fost depuse, care sunt eventualele erori si daca nu au fost identificate erori - este transmisa confirmarea ca nu are erori), iar a treia recipisa semnaleaza ca declaratia a fost depusa, de exemplu ca nu are erori sI ca declaratia in ansamblu este CONFORMA....]

Exemple cu cele mai importante sub-sectiuni ale declaratiei ce vor trebui raporate de dvs. lunar/trimestrial extrase din: [SAF-T_Romania_SchemaDefinitionCodes_actualizata.xlsx]


[2. MasterFiles] contine:
[2.1 GeneralLedgerAccounts] = Balanta contabila a perioadei raportate simplificata doar cu sold initial + sold final
[2.3 Customers] = Balanta CLIENTILOR pentru perioada raportata (luna, trimestru) cu Id client (CUI/CIF) + cont contabil (4111x) + sold initial [OpeningDebitBalance]+ sold final perioada [ClosingDebitBalance]
[2.4 Suppliers] = Balanta FURNIZORILOR pentru perioada raportata (luna, trimestru) cu Id furnizor (CUI/CIF) + cont contabil (4011x) + sold initial [OpeningCreditBalance]+ sold final perioada [ClosingCreditBalance]

[2.10 PhysicalStock] = Balanta stocurilor cantitativ valorica pentru perioada raportata (luna, trimestru) la nivel de: articol,magazie, STOC initial (cantitate/qty) , SOLD initial (valoare/value), STOC final, SOLD, final astfel:
WarehouseID ____________________________ Depozitul in care sunt pastrate marfurile - posibil si pentru identificarea productiei in curs sau a stocurilor in tranzit
LocationID ____________________________ Amplasarea marfurilor in depozit. (asta ar fi location-id adica locatia din raftul XYZ)
ProductCode ____________________________ Codul produsului
StockAccountNo__________________________ Lot de stocuri, lot, serie de identificare. Nu se utilizeaza atunci cand exista exact 1 intrare de stoc fizic per cod de produs
ProductType ____________________________ Pentru a determina daca produs/contul de stocuri este materie prima, productie in curs de executie, produs finit, marfa etc.
ProductStatus __________________________ Pentru a determina daca produs/contul de stocuri este scos din exploatare, deteriorat, invechit, activ etc.
StockAccountCommodityCode_______________ Clasificarea pentru import / export
OwnerID_________________________________ Referinta la Fisier Master Proprietari
UOMPhysicalStock________________________ Unitate de masura pentru aceasta pozitie PhysicalStock
UOMToUOMBaseConversionFactor____________ Factorul de conversie a UOM la UOMBase
UnitPrice ______________________________ Pretul unitar de baza pentru acest cont de stoc in valuta implicita a antetului.
OpeningStockQuantity____________________ Stocul fizic in UOM pentru perioada de selectie [STOC initial]
OpeningStockValue_______________________ In codul valutar al antetului pentru perioada de selectie [SOLD initial]
ClosingStockQuantity____________________ Stocul fizic īn UOM pentru perioada de selectie, [STOC FINAL]
ClosingStockValue_______________________ Valoarea finala a stocului in moneda implicita a antetului pentru perioada de selectie [SOLD final]

[3. GeneralLedgerEntries] = Registrul jurnal general

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Alte pareri despre implementarea SAF-T in alte tari din Europa


Asa-zisul standard SAF-T este o recomandare (may be) si nu o obligativitate (must/mandatory).
Fiecare tara poate adopta un sistem propriu de raportare [format de raportare] si poate decide ce este obligatoriu de declarat, cine declara (firme mari, mici sau toate) si mai ales cand declara [lunar sau doar la cerere / on demand].
Formatul XML de raportare nu este ceva obligatoriu - se poate folosi orice altceva pentru transportul datelor catre serverele guvernamentale cum ar fi un format XLS sau CSV pentru firmele mici si fisiere text cu delimitator special (altul decat virgula sau punctsivirgula ,/;) pentru firmele mari.
Fiecare tara poate hotari ce e mai bine de facut pentru a primi informatiile despre [taxe, stocuri, plati, contabilitate] si ce format de raportare sa se folosesca in acord proportional cu aplicatiile financiar-contabile sau Erp existente in tara respectiva.
Acest lucru este stabilit initial cu mediul economic al tarii respective si nu prin impunerea unui model din alta tara.
Puteti incepe analiza pe tarile din Europa care au implementat forme ale SAF-T de aici: https://en.wikipedia.org/wiki/SAF-T

SAF-T in Franta

Cu Franta sora noastra de la 1821-1848-1859, relatiile nu s-au schimbat nici la 1877 sau la 1916 (chiar s-au intarit/ Generalul Henri Berthelot) si au ramas prietenesti si in perioada comunista [1968 - Dacia/Charles de Gaulle si Ceausescu].
Un mic preambul la modelul legislativ francez aplicat in Romania dupa 1990:
La inceputul anilor 90 dl. Feleaga (decedat) impreuna cu o delegatie de la Min.Finantelor a plecat la Paris ca sa aduca "lumina contabila" si asa s-a nascut Legea Contabilitatii (Cartea Verde) iar dl. Iorgovan (decedat) tot de la Paris ne-a adus lumina constitutionala si asa s-a nascut Constitutia din 1992.
A fost o decizie corecta in ambele cazuri. Nici teoretic si nici practic Romania anilor 90 nu putea adopta si implementa in timp rezonabil alte modele cum nici acum nu poate importa alte modele cum ar fi cel anglo-saxon/GAPP desi multi o doresc dar acest lucru nu se poate tehnic [altadata despre asta].
[Niculae Feleaga: Profesor ASE si decan in perioada 1996-2000. Este cel care intre 1990-1994 a armonizat noul sistem contabil romanesc cu cel francez.
Asemanator cum colectivul profesorului Antonie Iorgovan a armonizat noua Constitutie romaneasca in 1991 cu Constitutia franceza.]

Franta a avut grija (ca intotdeuna de altfel) sa ignore formatele propuse de SAF-T si sa dezvolte propriul sistem de raportare [sistem proprietar] numit [Le Fichier des Écritures Comptables] sau FEC.
Pentru Franta puteti incepe analiza de aici:
Fichiers des écritures comptables (FEC) de pe saitul Ministerului Francez de finante [Direction générale des Finances publiques]
Vezi aici: https://www.economie.gouv.fr/dgfip/outil-test-des-fichiers-des-ecritures-comptables-fec
Aici veti gasi detaliat toate cele 5 sub-declaratii specifice Frantei /FEC:
https://snitechnology.net/fec-france/
sau aici:
https://www.runview.fr/tout-savoir-fec
O analiza EXCEL/VBA facuta de o firma din Franta (pasionati chiar de informatica economica).
Aici avem analiza celor 18 cimpuri principale din FEC de Franta echivalentul sub-declaratiei: Registrului jurnal general din Romania.
Vezi aici: https://www.auditsi.eu/?p=6512

SAF-T in Polonia

Polonia. Spre deosebire de Franta, Polonia a dezvoltat un sistem propriu de raportare bazat pe logica SAF-T si pe modelul ERP-ului SAP cu transferuri de xml f.f. asemantor (sa nu zicem identic) cu cel propus acum pentru Romania din ianuarie 2022.
Despre SAF-T in Polonia aici:
https://www.edicomgroup.com/solutions/electronic-vat-compliance/SAFT-poland.html

Linkuri catre saitul ANAF/Mfinante referitor la proiectul declaratiei SAF-T D406:


Ultimile informatii publicate de ANAF referitor la stadiul dezvoltarii proiectului SAF-T D406 se regasesc aici:
09 August 2021 | Detalii proiect ANAF actualizeaza documentatia tehnica SAF-T aici:

Documentatia este impachetata in fisierul ZIP: 20210809182200_saft_actual_090821.zip si contine inclusiv:

Instructiuni de utilizare pentru contribuabili a Modulului Validator (DUKValidator) - asistenta contribuabili pentru pregatirea Declaratiilor Informative D406 si D406T Fisierul standard de control fiscal (SAF-T) (Soft-J)

si:

GHIDUL CONTRIBUABILULUI pentru pregatirea si depunerea DECLARAtIEI INFORMATIVE D406 FIsIERUL STANDARD DE CONTROL FISCAL (SAF-T)



Stadiul in care se afla Homecont SRL ref. la Proiectul declaratiei SAF-T/D406 la 02-12-2021:

15.11.2021: Conform informatiilor oficiale publicate de ANAF despre proiectului SAF-t dupa 10.11.2021 (f. tarziu) avem validatorul oficial (soft-J), schema , cimpurile, normele (ANEXELE) pe saitul Anaf mai jos. Deci putem sa ne apucam de treaba...
Vezi aici pagina Oficiala ANAF pentru proiectul SAF-T/D406 Inclusiv ordinul nr. 1.783 publicat in 10 noiembrie 2021 aici:
13.10.2021: Firma Homecont SRL nu a finalizat inca nici o solutie [aplicatie] externa care sa fie compatibila cu declaratia D406 /Saf-T de Romania deoarece exista riscul ca proiectul sa poata fi modificat oricand de ANAF si multe aspecte importante sunt in dinamica.
Am inceput dezvoltarea oficiala a solutiei externe de preluare date din ERP-ul dvs prin intermediul fisierelor de transport excel dar nu vrem sa facem promisiuni (momentan) in acest sens nici unui posibil client. Solutia declaratiei SAF-T/D406 la care lucram este similara solutiei intrastat: preluam date din ERP-ul dvs si apoi le validam consistenta conform restrictiilor din cele 22 de nomenclatoare.
Desi avem experienta de 15 ani a aplicatiei externe [Intrasta.exe ver 2007-2021]   prin care generam aplicatia statistica Intrastat in format XML (si de 5 ani pentru D394), in cazul declaratiei [D406 /Saf-T] in format XML inca suntem in faza de analiza.
Declaratia [D406 /Saf-T] este mult mai complexa decat Declaratia Statistica intrastat sau decit D394.
Totodata asteptam forma finala a campurilor cu validari pentru D406 si  numarul exact al sub-declaratiilor si a Ordinului de ministru propus de Ministerul Finantelor/ANAF asa cum au facut-o in 2016 in cazul   declaratiei D394 respectiv [Anexa validari D394] , vezi cum s-a lucrat la D394 in 2016-2017 aici: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/394.html
Si aici: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/AplicatiiDec/structD394_02092020.pdf

  • Vacanta: Drumul spre Turcia prin Bulgaria: Razgrad-Targoviste-Omurtag-Kotel-Yambol-Hamzabeyli-Edirne-Havsa-Ecebat-Küēükkuyu-Izmir-Selkuk
  • Vacanta: Drumul prin Bulgaria catre Turcia: Razgrad-Targoviste-Omurtag-Kotel-Yambol-Hamzabeyli
  • Vacanta: Drumul prin Turcia: Hamzabeyli-Edirne-Havsa-Ecebat-Küēükkuyu-Izmir-Selkuk-Kusadasi-Didim-Bodrum
  • Descrierea unor hoteluri din Turcia, pozitie, facilitati: http://www.homecont.ro/kusadasi/hoteluri-turcia-2019-kusadasi.htm

    Despre dezvoltarea declaratiei D406/Saf-t pina in februarie 2022 cand ar fi prima depunere oficiala sau pina in 31-07-2022 daca beneficiem de termenul de gratie (22 de nomenclatoare din 34)

    Documentatia finala a proiectului SAF-T/D406 a fost publicata oficial de ANAF pe 15-11-2021 inclusiv norme, anexe,Duke Validator (soft J) si f.f. important: Schema declaratiei in format excel. [SAF_T_Ro_SchemaDefinitionCodes_v414_101121.xlsx]


    Vezi aici schema nomenclatoarelor:https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Informatii_R/SAF_T_Ro_SchemaDefinitionCodes_v414_101121.xlsx
    Din punctul nostru de vedere acesta este [STANDARDUL] la care dezvoltatorii de software in-house (oficul de calcul/serviciul IT al firmei) sau producatorii independenti trebuie sa se alinieze.
    Lista celor 22 de nomenclatoare obligatorii din D406 o aveti mai jos.
    Mai jos am selectat cele 22 de nomenclatoare obligatorii ce se vor mapa in aceasta declaratie D406. Unele se mapeaza usor (planul de conturi de exemplu si poate NC8 ) restul necesita munca multa de analiza, proiectare si dezvoltatre din partea dezvoltatorului declaratiei. Munca este proportionala cu dimensiunea si complexitatea si numarul tranzactiilor firmei care declara.  Sunt cele din excelul de proiect din sheetul [Centralizator_Nomenclatoare] din :
    [SAF_T_Ro_SchemaDefinitionCodes_v414_101121.xlsx]  sunt 22 de nomenclatoare obligatorii din 34. Unele sunt usor de integrat altele sunt f. greu de integrat:

     

     

    Nr. crt.

    Nume nomenclator

    Nume foaie/ tabelă

    daNU

    Descriere nomenclator [RO]

    1

    Nomenclator ANAF pentru Impozite și Taxe

    TAX-IMP - Impozite

    x

    Nomenclatorul de coduri pentru impozitele și taxele la bugetul statului

    Nomenclatorul conține codurile pentru completarea cāmpului TaxType din 5.15 TaxInformationStructure. Este un cod numeric format din 3 cifre zecimale.

    In raportarea SAF-T se vor selecta taxele pentru care sunt definite coduri de taxă (TaxCode) īn acest sens

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie...

    3

    Nomenclator Coduri de Taxă TVA pentru operațiuni de vānzare

    Livrari

    x

    Nomenclatorul cu coduri de taxe TVA pentru operațiunile de vānzare.

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului TaxCode din TaxInformationStructure

    Codurile sunt numere zecimale cu 6 cifre, cu următoarea semnificație:
    - prima cifră din stānga corespunde categoriei bugetare (de exemplu 3 - TVA)
    - primele 3 cifre din stānga (cifra sute, zeci, mii) corespund codificării TaxType
    - ultimele 3 cifre (aliniate la dreapta) corespund individual unei singure cote de taxă aplicabilă ( de exemplu: 19%, 9%, 5% șamd)
    - codurile marcate ca inactive, nu sunt utilizate īn prezent īn raportarea SAF-T, iar raportarea anumitor tranzacții folosind codurile de taxă inactivă va fi semnalată cu avertisment, și nu eroare, pentru a permite depunerea unor declarații rectificative pentru perioade trecute de timp, de exemplu: pentru o perioadă īn care cota de TVA a fost 24%

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    4

    Nomenclator Coduri de Taxă TVA pentru operațiuni de achiziție cu TVA deductibil 100%

    Achizitii ded 100%

    x

    Nomenclatorul cu coduri de taxe TVA pentru operațiunile de achiziție deductibile 100%. Contribuabilul știe la momentul primirii facturii faptul că TVA este deductibila īn procent de 100%.

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului TaxCode din TaxInformationStructure

    Codurile sunt numere zecimale cu 6 cifre, cu următoarea semnificație:
    - prima cifră din stānga corespunde categoriei bugetare (de exemplu 3 - TVA)
    - primele 3 cifre din stānga (cifra sute, zeci, mii) corespund codificării TaxType
    - ultimele 3 cifre (aliniate la dreapta) corespund individual unei singure cote de taxă aplicabilă ( de exemplu: 19%, 9%, 5% șamd)
    - codurile marcate ca inactive, nu sunt utilizate īn prezent īn raportarea SAF-T, iar raportarea anumitor tranzacții folosind codurile de taxă inactivă va fi semnalată cu avertisment, și nu eroare, pentru a permite depunerea unor declarații rectificative pentru perioade trecute de timp, de exemplu: pentru o perioadă īn care cota de TVA a fost 24%

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    5

    Nomenclator Coduri de Taxă TVA pentru operațiuni de achiziție cu TVA deductibil 50% la care se aplică pro-rata

    Achizitii ded 50%_baserate

    x

    Nomenclatorul cu coduri de taxe TVA pentru operațiunile de achiziție deductibile 50% și pentru care se aplică pro-rata.

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului TaxCode din TaxInformationStructure

    Codurile sunt numere zecimale cu 6 cifre, cu următoarea semnificație:
    - prima cifră din stānga corespunde categoriei bugetare (de exemplu 3 - TVA)
    - primele 3 cifre din stānga (cifra sute, zeci, mii) corespund codificării TaxType
    - ultimele 3 cifre (aliniate la dreapta) corespund individual unei singure cote de taxă aplicabilă ( de exemplu: 19%, 9%, 5% șamd)
    - codurile marcate ca inactive, nu sunt utilizate īn prezent īn raportarea SAF-T, iar raportarea anumitor tranzacții folosind codurile de taxă inactivă va fi semnalată cu avertisment, și nu eroare, pentru a permite depunerea unor declarații rectificative pentru perioade trecute de timp, de exemplu: pentru o perioadă īn care cota de TVA a fost 24%

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    6

    Nomenclator Coduri de Taxă TVA pentru operațiuni de achiziție cu TVA 50% și pentru care nu se cunoaște īn momentul primirii facturii dacă factura este deductibilă conform pro-rata

    Achizitii ded 50%_not_known

    x

    Nomenclatorul cu coduri de taxe TVA pentru operațiunile de achiziție deductibile 50% și pentru care nu se cunoaște īn momentul primirii facturii dacă factura este deductibilă conform pro-rata

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului TaxCode din TaxInformationStructure

    Codurile sunt numere zecimale cu 6 cifre, cu următoarea semnificație:
    - prima cifră din stānga corespunde categoriei bugetare (de exemplu 3 - TVA)
    - primele 3 cifre din stānga (cifra sute, zeci, mii) corespund codificării TaxType
    - ultimele 3 cifre (aliniate la dreapta) corespund individual unei singure cote de taxă aplicabilă ( de exemplu: 19%, 9%, 5% șamd)
    - codurile marcate ca inactive, nu sunt utilizate īn prezent īn raportarea SAF-T, iar raportarea anumitor tranzacții folosind codurile de taxă inactivă va fi semnalată cu avertisment, și nu eroare, pentru a permite depunerea unor declarații rectificative pentru perioade trecute de timp, de exemplu: pentru o perioadă īn care cota de TVA a fost 24%

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    7

    Nomenclator Coduri de Taxă TVA pentru operațiuni de achiziție cu TVA deductibil 50%

    Achizitii ded 50%

    x

    Nomenclatorul cu coduri de taxe TVA pentru operațiunile de achiziție deductibile 50%. Contribuabilul știe la momentul primirii facturii faptul că TVA este deductibil limitat la 50%, conform limitărilor prevăzute de Codul Fiscal (e.g. autoturisme, combustibil)

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului TaxCode din TaxInformationStructure

    Codurile sunt numere zecimale cu 6 cifre, cu următoarea semnificație:
    - prima cifră din stānga corespunde categoriei bugetare (de exemplu 3 - TVA)
    - primele 3 cifre din stānga (cifra sute, zeci, mii) corespund codificării TaxType
    - ultimele 3 cifre (aliniate la dreapta) corespund individual unei singure cote de taxă aplicabilă ( de exemplu: 19%, 9%, 5% șamd)
    - codurile marcate ca inactive, nu sunt utilizate īn prezent īn raportarea SAF-T, iar raportarea anumitor tranzacții folosind codurile de taxă inactivă va fi semnalată cu avertisment, și nu eroare, pentru a permite depunerea unor declarații rectificative pentru perioade trecute de timp, de exemplu: pentru o perioadă īn care cota de TVA a fost 24%

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    8

    Nomenclator Coduri de Taxă TVA pentru operațiuni de achiziție cu TVA nedeductibil

    Achizitii neded

    x

    Nomenclatorul cu coduri de taxe TVA pentru operațiunile de achiziție nedeductibile. Contribuabilul știe la momentul primirii facturii faptul că TVA nu este deductibil

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului TaxCode din TaxInformationStructure

    Codurile sunt numere zecimale cu 6 cifre, cu următoarea semnificație:
    - prima cifră din stānga corespunde categoriei bugetare (de exemplu 3 - TVA)
    - primele 3 cifre din stānga (cifra sute, zeci, mii) corespund codificării TaxType
    - ultimele 3 cifre (aliniate la dreapta) corespund individual unei singure cote de taxă aplicabilă ( de exemplu: 19%, 9%, 5% șamd)
    - codurile marcate ca inactive, nu sunt utilizate īn prezent īn raportarea SAF-T, iar raportarea anumitor tranzacții folosind codurile de taxă inactivă va fi semnalată cu avertisment, și nu eroare, pentru a permite depunerea unor declarații rectificative pentru perioade trecute de timp, de exemplu: pentru o perioadă īn care cota de TVA a fost 24%

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    9

    Nomenclator Coduri de Taxă TVA pentru operațiuni de achiziție cu pro-rată

    Achizitii baserate

    x

    Nomenclatorul cu coduri de taxe TVA pentru operațiunile de achiziție cu pro-rată. Contribuabilul deduce TVA pe baza de pro-rată și cunoaște īn momentul primirii facturii că factura este deductibilă conform pro-rata.
    Procentul de deducere va fi īntotdeauna un număr de la 1 la 100 și este număr īntreg.
    Pro-rata se completează numai īn legătură cu achizițiile cu codurile de taxă din tabela Achizitii_base rate și Achizitii ded 50%_baserate

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului TaxCode din TaxInformationStructure

    Codurile sunt numere zecimale cu 6 cifre, cu următoarea semnificație:
    - prima cifră din stānga corespunde categoriei bugetare (de exemplu 3 - TVA)
    - primele 3 cifre din stānga (cifra sute, zeci, mii) corespund codificării TaxType
    - ultimele 3 cifre (aliniate la dreapta) corespund individual unei singure cote de taxă aplicabilă ( de exemplu: 19%, 9%, 5% șamd)
    - codurile marcate ca inactive, nu sunt utilizate īn prezent īn raportarea SAF-T, iar raportarea anumitor tranzacții folosind codurile de taxă inactivă va fi semnalată cu avertisment, și nu eroare, pentru a permite depunerea unor declarații rectificative pentru perioade trecute de timp, de exemplu: pentru o perioadă īn care cota de TVA a fost 24%

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    10

    Nomenclator Coduri de Taxă TVA pentru operațiuni de achiziție cu TVA si pentru care nu cunoaște īn momentul primirii facturii dacă factura este deductibila conform pro-rata

    Achizitii not known

    x

    Nomenclatorul cu coduri de taxe TVA pentru operațiunile de achiziție cu TVA și pentru care nu cunoaște īn momentul primirii facturii dacă factura este deductibila conform pro-rata.

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului TaxCode din TaxInformationStructure

    Codurile sunt numere zecimale cu 6 cifre, cu următoarea semnificație:
    - prima cifră din stānga corespunde categoriei bugetare (de exemplu 3 - TVA)
    - primele 3 cifre din stānga (cifra sute, zeci, mii) corespund codificării TaxType
    - ultimele 3 cifre (aliniate la dreapta) corespund individual unei singure cote de taxă aplicabilă ( de exemplu: 19%, 9%, 5% șamd)
    - codurile marcate ca inactive, nu sunt utilizate īn prezent īn raportarea SAF-T, iar raportarea anumitor tranzacții folosind codurile de taxă inactivă va fi semnalată cu avertisment, și nu eroare, pentru a permite depunerea unor declarații rectificative pentru perioade trecute de timp, de exemplu: pentru o perioadă īn care cota de TVA a fost 24%

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    11

    Nomenclator Codificări taxe și impozite reținute la sursă

    WHT - nomenclator

    x

    Nomenclator Codificări taxe și impozite reținute la sursă. Acestea sunt codurile de taxe și impozite cu reținere la sursă aferente veniturilor obținute din Romānia de persoane rezidente și/sau nerezidente, aferente categoriilor de obligații fiscale declarate prin D100.

    Aceste codificări utilizate īn completarea cāmpurilor TaxCode sunt corelate cu codificările ,TaxType" prin nomenclatorul de impozite TAX-IMP-Impozite astfel: TTTCCC - unde TTT - este tipul taxei codificat numeric cu 3 (trei) caractere numerice din TAX-IMP-Impozite, iar CCC - este un cod unic alocat fiecărei cote procentuale ale respectivei taxe sau respectivului impozit.
    Spre exemplu, codurile pentru impozitul pe veniturile nerezidenților sunt formate din 640, urmate de un cod 010, 020, 030 - rezultānd categoriile distincte pentru diferitele cote de impozitare: 640010, 640020, 640030.

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    Explicații suplimentare sunt disponibile īn notele și exemplul din nomenclator.

    15

    Nomenclator Județe

    ISO3166-1A2 - RO Dept Codes

    x

    Nomenclatorul de coduri pentru județele din Romānia
    Aceste coduri corespund indicativelor auto, dar sunt prefixate cu "RO- " (exemplu: RO-AB - pentru județul Alba)

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    16

    Nomenclator Țări

    ISO3166-2-CountryCodes

    x

    Nomenclatorul codurilor de țară

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    17

    Nomenclator Valute

    ISO4217CurrCodes

    x

    Nomenclatorul de coduri pentru valute

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    18

    Nomenclator Planuri de conturi pentru Societăți Comerciale Generale

    PlanConturiBalSocCom

    x

    Nomenclatorul cu planul de conturi pentru societățile comerciale generale din Romānia

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    24

    Nomenclator Unități de măsură

    Unitati_masura

    x

    Nomenclatorul de definire a unităților de măsură standardizate derivat din tariful vamal combinat, ce conține lista abrevierilor unităților de măsura și codurile acestora, unități de măsură suplimentare

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    25

    Nomenclatorul Tarifar vamal combinat

    NC8_2021_TARIC3

    x

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului ProductCommodityCode īn Product din documentele sursă - facturi vānzare, facturi achiziție, stocuri

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    26

    Nomenclator Codificare mișcări de produse īn stocuri

    Nomenclator stocuri

    x

    Nomenclator mișcări de produse īn stocuri.

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului MovementType și StockMovementType

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    27

    Nomenclator Codificări mișcări de active

    Nomenclator imobilizari

    x

    Nomenclator mișcări de active și tranzacțiile cu active.

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului AssetTransactionType

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    28

    Nomenclator Regimuri fiscale

    Nomenclator_Regim_fiscal

    x

    Nomenclator pentru definirea regimurilor fiscale din punct de vedere TVA.

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului TaxType din TaxIDStructre

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    29

    Nomenclator Caracteristici Stocuri

    SAFT_Nomenclator_StockChar

    x

    Nomenclator pentru raportarea produselor accizabile pentru care intervine obligația de marcare și colorare conform Codului Fiscal.

    Codurile utilizate pentru completarea cāmpului StockCharacteristicValue din StockCharacteristics

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    30

    Nomenclator Tipurile de facturi emise și primite

    Nom_Tipuri_facturi

    x

    Nomenclator pentru raportarea tipurilor de facturi (emise și primite) și plăți efectuate.

    Coduri utilizate pentru completarea Invoicetype din 5.10 InvoiceStructure

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

    31

    Nomenclator Mecanisme de plată/ īncasare

    Nom_Mecanisme_plati

    x

    Nomenclator pentru instrumentele și mecanismele de plată/ īncasare utilizate.

    Coduri utilizate pentru completarea cāmpului PaymentMechanism din PaymentSettlement și PaymentMechanism din InvoiceSettlement. Nomenclatorul conține și codurile utilizate pentru completarea cāmpului PaymentMethod din Payment

    Utilizarea acestor coduri īn raportarea SAF-T este obligatorie..

     

     

  • Last Updated on 08/12/2021
    By Homecont SRL

    Homecont.ro website reputation
  • Vacanta: Drumul spre Turcia prin Bulgaria: Razgrad-Targoviste-Omurtag-Kotel-Yambol-Hamzabeyli-Edirne-Havsa-Ecebat-Küēükkuyu-Izmir-Selkuk
  • Vacanta: Drumul prin Bulgaria catre Turcia: Razgrad-Targoviste-Omurtag-Kotel-Yambol-Hamzabeyli
  • Vacanta: Drumul prin Turcia: Hamzabeyli-Edirne-Havsa-Ecebat-Küēükkuyu-Izmir-Selkuk-Kusadasi-Didim-Bodrum
  • Descrierea unor hoteluri din Turcia, pozitie, facilitati: http://www.homecont.ro/kusadasi/hoteluri-turcia-2019-kusadasi.htm