Postcalcul |
Daca ati intrat pe aceasta pagina trebuie sa
aveti rabdare sa cititi cel putin partea introductiva. Daca nu aveti timp
va puteti īntoarce: ![]()
Nu va mai chinuiti sa cautati pe net sa faceti download la un program de postcalcul "perfect"
care sa acopere specificul firmei dvs. Nu veti gasi asa ceva. Programul de
postcalcul este "capacul" care se pune pe o oala care fierbe īn continuu.
Capacul nu se pune decāt dupa ce am ales oala potrivita acelui capac (sau
invers), am pregatit ingredientele, am folosit reteta cuvenita, avem
aptitudinile unui bucatar, cunoastem intensitatea focului, cunoastem cāte
ceva din tabieturile invitatilor ce se vor aseza la masa, stim cānd
acestia vor servi acel fel de māncare s.a.m.d.
Fara a avea intentia sa fiu vulgar stim cu totii ca toata lumea se pricepe la fotbal, politica si masini, iar īn zilele noastre toti informaticienii se pricep la FoxPro iar economistii la Postcalcul (adica la contabilitatea de gestiune si calculatia costurilor). Daca firma e mica, calculatia o face de obicei patronul din condei īn agenda personala ajutat uneori de doamna contabila. Daca firma este mare iar produsele sunt multe, au structuri complicate, materiile prime variaza ca pret īn functie de furnizor, procesele tehnologice absorb multa regie invizibila si necontrolabila, atunci cu siguranta postcalculul se face īntr-un birou specializat unde cāteva contabile muncesc destul de anevoios īntre 10 si 25 luna curenta pentru "a īnchide" luna precedenta. Scopul muncii lor este de a comunica īn final domnului director (sau actionarului principal) cāt ne costa īn realitate 1 bucata de produs finit respectiv o sticla de bere, 1 Kg de vopsea, o sticla de sana , un aragaz, o masina de tuns iarba si de ce nu un vapor sau un avion. Se fac calcule anevoioase din pix si din excel si se refac de mai multe ori. Intre timp mai apar facturi importante "uitate" īntr-un sertar si refacem calculele. Rezultatul apare tarziu - uneori īn cel mai fericit caz pe 25 luna urmatoare adica la multe zile de la īncheierea lunii de calcul. Intre timp lumea se misca, furnizorii au modificat preturile iar o parte din clienti nu mai vor sa cumpere de la noi deoarece pot cumpara de la concurenta mai ieftin sau clientii ne "forteaza mana" sa le mai dam discounturi fiindca altfel nu mai cumpara de la noi.... Apare īntrebarea legitima a patronului: de ce oare se īntāmpla acestea ? Pentru a putea lua o decizie īn timp optim asupra productiei, postcalculul trebuie sa ne asigure informatia postcalculata a pretului de productie deci la costul real si nu la cel estimat-antecalculat . Aceasta informatie trebuie sa fie calculata maxim pe data de 10 luna urmatoare lunii de calcul - asteptam īn principiu factura de lumina, gaz, apa, salariile si eventualele facturi de servicii/transport nesosite īnca. Sunt unii viteji care promit ca obtin aceasta informatie consistenta mai devreme - ma īndoiesc. In continuare apare priceperea si dexteritatea personalului si f. important: detinerea unei aplicatii integrate de tip ERP care sa permita o trasabilitate a tranzactiilor financiar contabile a.ī. acestea sa poate fi agregate, ventilate si grupate rapid pe criteriile de baza pentru a identifica toate palierele de cost necesare analizelor (aici v-am pierdut nu-i asa?). O completare la cele de mai sus facuta in anul 2019 care spune multe despre care ar fi interesul firmelor pentru postcalcul: - 90% din firmele mari nu folosesc o aplicatie de postcalcul; - foarte multe firme mari nu folosesc inca un sistem integrat de tip ERP sau chiar daca au un sistem ERP acesta nu ofera si partea finala de inchidere a contului 121, jurnalizarea notelor contabile, carte mare , fisa sah s.a.m.d fiind obligate sa inchida in clasicele SAGA, CIEL, Winmentor. - multe firme detin in continuare 4-5 aplicatii separate din care se "trag datele" pentru obtinerea situatiilor finale cum ar fi: program de mijloce fixe, program de salarii, program de facturare, program separat de contabilitate, program de evidenta stocuri. |
|
Beneficiile unei aplicatii de postcalcul si obiective urmarite:Indiferent daca sunteti o firma de prestari de servicii, comert sau de productie principalul beneficiu pe care īl veti avea daca implementati aplicatia de postcalcul de la Homecont SRL este ca veti avea datele contabile ordonate. Īn mod special veti avea cheltuielile + veniturile ordonate si ventilate pe purtatori de cost : sectii, centre de cost, produse, clienti, paliere de cost (respectiv regii 923,924, directe 921, aux. 922 sau desfacere/marketing 925). |
|
Documentatia aplicatiei de postcalculDocumentatie postcalcul pentru modelul economic al firmelor de prestari de SERVICII (ver. PDF) Descriere generalara a aplicatiei de postcalcul in limba engleza - scop, detalii tehnice functionale, modele implementate (ver. PDF)![]()
Modelul economic din prezenta lucrare este aplicabil doar la firmele prestatoare de SERVICII
si eventual (partial) a celor care lucreaza pe proiecte.
Nu cautati tratarea modelelor de productie sau comert aici ca nu veti gasi. Fiind vorba doar de servicii, stocurile si descarcarea lor nu sunt tratate īn detaliu aici. Pentru firmele de PRODUCTIE si comert exista alte documentatii separate pentru: 1. modelul productie de serie automotive; 2. separat pentru productie pe baza de comanda/unicat; 3. separat pentru productie mica pe loturi. 4. separat pentru comert /distributie Toate cele de mai sus au īn centru functionalitatea stocurilor respectiv FIFO sau CMP sau identificare specifica dupa caz urmarind pretul de stoc complet inclusiv CTA. Exista sub -variante de postcalcul ce executa si suplinesc īn amonte lipsa de functionalitate a aplicatiilor ERP anglo-saxone care NU permit calculul de descarcare K pentru materii prime si materiale si nici identificarea specifica a pretului de stoc de cumparare inclusiv CTA. |
Modul postcalcul extern* descriere functionala | |
Cui se adreseaza aplicatia ? |
Aplicatia se adreseaza firmelor medii-mari care īntrunesc urmatoarele caracteristici:
|
Ce va oferim noi?
Postcalcul - extras din doc... by on Scribd |
O aplicatie externa de postcalculatie care se conecteaza la baza dvs. de date si extrage informatiile īn stare bruta. Apoi aceste informatii sunt asezate pe paliere de cost asa cum este recomandat īn manualele de specialitate, practic se porneste de la preluarea informatiei din starea contabila-pe tipuri de cheltuieli si se ventileza aceasta pe purtatorii principali de cost. In final sunt prezentate rapoarte de analiza a costurilor pe palierele de cost importante:
Sau sunt prezentate rapoarte detaliate sau recapitulative pe elemente de cheltuiala, articole de calculatie sau consumuri de materiale. Ca o sinteza - practic se asigura raspuns la īntrebarea: cāta apa minerala consumata de dl. Director la secretariat (924) se regaseste īntr-o tona de produs finit sau īntr-o unitate unica de ambalare (o sticla de bere Excelsior PET 2L sau īntr-un borcan de 400g de iaurt degresat cu 0,1%Grasime). Bineninteles este o gluma -am fi interesati mai degraba de costul regiilor ce se ascund in produs. Rapoartele pot fi obtinute la alegere in unul din formatele clasice: la imprimanta, in ecran, in EXCEL sau in alt formate - DBF,PDF, TXT, HTML. |
La ce īntrebari īncearca sa raspunda programul ? |
|
Cum se face ca le stim pe toate asa repede? |
Nu - noi nu le stim pe toate. Acesta nu e un program de salarii, mijloace fixe sau contabilitate care se instaleaza asa cum este. Acesta este un produs super-customizat care se adpteaza pt. fiecare client. Fiecare "instalare" de postcalcul reprezinta un proiect separat īn al carui pret intra:
|